top of page
  • Yazarın fotoğrafıkonukyazar.blog

Eee İşi Bulduk. Şimdi Ne Olacak?

Güncelleme tarihi: 25 Tem 2018


Yazar: Menekşe SAVAŞ - Büyük Bir Perakende Firmasında International Planner


Selammm arkadaşlar. 😊 Tahmin ediyorum ki ilk yazımı okuyanlar burada.. Eğer okumadıysanız neden okumadınız çabuk okuyup geri gelin. 😊 İlk yazıya buradan ulaşabilirsiniz.


İzninizle konuya direk giriyorum. İş arama sürecim ve görüşmelerim devam ederken artık yeter kafama uygun bir yere gireyim zaten sevmezsem aramaya devam ederim. En kötü durumda dünyanın sonu değil ya çıkarım diyerek bir görüşmeye daha gittim. İlk görüşme iyi geçti şartları da mantıklı geldi en güzeli evime servis vardı. İstanbul da bu durum sıkıntılı bilenler bilir. Benim iş arama da belki en net tavrım iş yeri konumu ile ilgiliydi. Her düşüncemde görüşmelerde esneklik sağladım ama konumu uzak olan yerlere çok iyi yerler dahi olsa biraz başvurmada tembellik ettim. Neyse ilk görüşme ikinci görüşme üçüncü görüşme derken olumlu olacağını son görüşmede artık anlıyorsunuz zaten. Tam ben bugün yarın dönerler derken daha önce kariyerden başvurduğum ve imkanlarına, konumuna, sektördeki durumuna falan baktığımda çok istediğim bir yerden görüşme teklifi aldım. Kaderin bir cilvesi. 😊



Tabi aynı gün referans bilgisi için girmeyi planladığım yerde döndü neyse ben o bir iki gün ikil oynadım biraz hatta görüşmede kartlarımı açık oynadım olumlu bir dönüş aldığımı ama sizlerle çalışmayı çok istiyorum diye ama ilk görüşmeden kurumsal bir firma hele ki bana net bir şey diyemezdi. Demedi de zaten. 😊


Geldik teklif aşamasına. Her görüşmede oklar yukarı yukarı çıkarken neden maaş ta tüm oklar bir anda aşağı iniyor. En büyük örneği; ben teklifin az olduğunu söyledim açık açık birazda yol yaptım burayla sürecim olumlu olduğu için ben görüşmelerimi bile sonlandırdım falan diye sonra tamam tekrar değerlendireceğiz dediler ve değerlendirip döndüler. İyi döndüler piyasa şartlarındaydı bu seferki en azından… Ama durum vahim resmen sesini çıkarmazsan buluruz elbet birini diye düşünüyorlar.



Demem o ki ben işe başladım. İlk profesyonel anlamda işim olacaktı unvanım Endüstri Mühendisi idi. Bu unvanla girdiyseniz her işi yaparım demek oluyor. 😊 Tedarik – Lojistik – Planlama diye yavaş yavaş girdim işe ve her şey iyi gidiyordu. Ama şirket çalışanları çok eski olması tüm süreci köreltmişti. Gözlemlediğim çok yanlış vardı patron hala elini işten çekmiyor, CEO almışlar ama patronun çocukları hala her şeye karışıyor falan filan. Yani işin içine girdiğinizde her yerde bir şeylerin ne kadar yanlış gittiğini fark edersiniz ya öyleydi. Ama ben daha yeni olduğum için beni kendi iş ve sorumluluklarım kendi insan ilişkilerim ilgilendiriyordu. Neyse biraz işten bahsetmek istiyorum kusura bakmayın daldan dala atladıysam…



İlk birkaç gün gerçek anlamda boş geçmişti. Bilgisayar ilk günden hazırdı evet ama kısa bir üretim hattı/ depo gezimi sürecin anlatılması falan derken bir telaş basıyor. Tüm her şeye ilk günler hakim olmaya çalışıyorsun falan sonra bunların hepsini nasıl bir anda öğrenip yapacağım telaşına giriyorsun ya da ben öyleydim bilmiyorum. Sonra yavaş yavaş sular duruluyor adım adım gitmen gerektiğini anlıyorsun. Benim sürecim depodan başladı belli bir sistemleri yoktu ve benden depo adreslenmesi yerleşim planı gibi çeşitli çalışmalar istediler. Özellikle burada çalışmaya başlamak istememin nedeni buydu. Yani yeni bir oluşum içinde olmaları yeni mühendisler, yeni bir CEO, yeni sistemlerle çağa ayak uydurmak istiyorlar senden gelecek her öneriye açıklardı ve öğrenerek orayla birlikte bende gelişecektim. Belli ürün gruplarında adresleme denemesi yaptım sisteme aktardım ve siparişlerde ona göre sıralandı bunun uygulamasını siparişleri toplayan kişi normalde atıyorum 15 dakikada yaparken senin sayende 5 dakikada yapıyor olması öyle bir mutluluk veriyor ki bunun tarifi yok sanırım o zaman anlıyorsun ne güzel bir şey uğraşının canlı kanıtını görmek. 😊



Çalışmalarım devam ederken çalışanlarla da çeşitli görüşmeler yapıyordum ve bir anda karmaşa sardı her tarafımı herkes her şeyden şikayetçi ben göze çarpacak bir sorun yaşamıyordum ama duyduklarım etkiliyordu derken buraya girmeden önce yaptığım o görüşmeden farklı bir pozisyon için dönüş geldi. Görüşmeye çağırdılar ve bende tabi ki kabul ettim. 😊 Devamııı bir sonraki yazıda sevgilerimleeee...

78 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page